Γιατί είναι καλό να «τρώμε» τρόφιμα με τα χρώματα του ουράνιου τόξου;

Πηγαίνοντας σε ένα μανάβικο ή στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς μας είναι πολύ εύκολο να πέσει το βλέμμα μας στα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά!

Από που προέρχονται όμως όλα αυτά τα χρώματα;

Τι σχέση έχουν με τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει καθένα φρούτο ή λαχανικό;

Το κόκκινο χρώμα το βρίσκουμε στις τομάτες, στα κεράσια, στις φράουλες, στις πιπεριές, στα μήλα, στα μούρα και στα ρόδια. Υπεύθυνη ουσία για το φοβερό τους χρώμα είναι το λυκοπένιο. Χάρη σ’ αυτό έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική ικανότητα άρα μας προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου, έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες και μας προφυλάσσουν τον οργανισμό μας από φλεγμονές. 

Το κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα το βρίσκουμε στο πορτοκάλι, στο μανταρίνι, στο καρότο, στη μπανάνα, στην κολοκύθα, στις γλυκοπατάτες, στις κίτρινες και πορτοκαλί πιπεριές και στο καλαμπόκι. Το χρώμα τους οφείλεται στα καροτενοειδή που περιέχουν όπως το β-καροτένιο. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προστατεύουν το δέρμα μας και την όραση μας.

Τα πράσινα φρούτα και λαχανικά περιέχουν λουτεΐνη, σίδηρο, βιταμίνη Κ, φυλλικό οξύ και ασβέστιο. Βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων και στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος αφού είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Εδώ συγκαταλέγονται το αβοκάντο, το μπρόκολο, το λάχανο, το μαρούλι και το σπανάκι.

Οι λευκές τροφές, όπως το κουνουπίδι, τα κρεμμύδια, το σκόρδο, το τζίντζερ, τα μανιτάρια, τα πράσα και οι πατάτες, περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν την καρδιά μας, μάχονται ενάντια στον καρκίνο, και θωρακίζουν το ανοσοποιητικό μας με τις β-γλυκάνες που περιέχουν. 

Η πατάτα που για τόσα έχει κατηγορηθεί περιέχει κάλιο, βιταμίνη C, Β6.

Μιλώντας και στα παιδιά για τα χρώματα των φρούτων και των λαχανικών κεντρίζουμε το ενδιαφέρον τους και ομορφαίνουμε το πιάτο τους.

Μην ξεχνάτε λοιπόν πως το «μυστικό» για μία πλήρη διατροφή είναι η ποικιλία χρωμάτων, η ποικιλία φρούτων και λαχανικών.


Εκτύπωση